Домены

Кодекс

Кодекс

Кодекс является доменом интенсивного магического исследования. Те, кто ищет магические знания, обращаются к формулам силы, записанным в книгах, свитках, высеченным на стенах или татуированных на телах. Кодекс предлагает величественное и многогранное понимание магии тем последователям, которые готовы выйти за рамки общепринятых знаний.

Карты

Уровень 1

2

Книга Авы

Мощный Толчок: Совершите Бросок Заклинателя против цели в Ближнем Бою. При успехе, цель будет отброшена на Далекое расстояние и получит d10+2 магического урона, используя ваше Мастерство.

Доспехи Тавы: Действием потратьте Надежду, чтобы дать цели, к которой вы можете прикоснуться, +1d6 к Показателю Защиты в следующий раз, когда они отметят слот брони. Вы не можете накладывать Доспехи Тавы на одно существо несколько раз.

Ледяные Шипы: Совершите Бросок Заклинателя, чтобы призвать ледяные шипы на Очень Далеком расстоянии. Если вы используете их чтобы атаковать цель, то при успехе нанесите d6 физического урона, используя ваше Мастерство.

Гримуар

2

Книга Иллиата

Дрёма: Совершите Бросок Заклинателя против цели на Очень Ближнем расстоянии. При успехе, цель погружаются в глубокий сон, пока не получат урон или пока ГМ не потратит Страх, чтобы пробудить её.

Шквал Арканы: Один раз за короткий отдых используйте действие, чтобы потратить любое количество Надежды и выстрелить магическими снарядами, которые автоматически поражают цель на Близком расстоянии. Бросьте d6, равное количеству потраченной Надежды, и нанесите столько же прямого магического урона.

Телепатия: Вы можете открыть канал ментальной связи с одной целью, которую можете видеть. Эта связь длится до тех пор, пока вы не используете это заклинание для связи с другим существом.

Гримуар

2

Книга Тайфара

Дикое Пламя: Совершите Бросок Заклинателя против до трёх целей в Ближнем Бою от вас. Из вашей руки вырывается пламя, наносящее 2d6 магического урона и нанося Стресс всем, против кого вы преуспели.

Магическая Рука: Вы можете протянуть магическую руку такого же размера и силы, как ваша собственная, к любому месту на Далёком расстоянии от вас.

Мистический Туман: Действием потратьте Надежду, чтобы создать временный, густой туман, который окружает стационарную область на Очень Близком расстоянии от вашего текущего местоположения. Все, кто находится внутри, Скрыты от всех, кто находится вне тумана.

Гримуар

Уровень 2

2

Книга Ваграса

Рунический Замок: Вы можете нанести руну на предмет, к которому прикасаетесь и который может закрыться (замок, сундук, ящик, сумка и т.д.). Это запирает предмет от открытия всеми, кроме тех, кого вы выбрали. Заклинание может быть снято человеком, владеющим магией и имеющим час времени на его изучение.

Дверь Арканы: Когда в пределах Ближнего Боя от вас нет противников, совершите Бросок Заклинателя (13). При успехе потратьте Надежду, чтобы исчезнуть с того места, где вы сейчас находитесь, и появиться в том месте, которое вы можете видеть на Далеком расстоянии.

Разоблачение: Совершите Бросок Заклинателя. Если в пределах Близкого расстояния есть что-то скрытое, против чего бросок был бы успешным, оно больше не скрыто.

Гримуар

2

Книга Ситиля

Смена Внешности: Вы можете магически изменить свою внешность и одежду, чтобы вас не узнали.

Параллела: Потратьте Надежду, чтобы наложить это заклинание на себя или одного союзника рядом с вами. В следующий раз, когда это существо совершает атаку, оно может разделить урон между всеми целями в зоне досягаемости, по которым Бросок Атаки оказался успешным.

Иллюзия: Совершите Бросок Заклинателя (14). При успехе создайте временную визуальную иллюзию размером не больше вас в пределах Близкого расстояния, которая продержится до тех пор, пока вы на нее смотрите. Иллюзию нельзя распознать до тех пор, пока наблюдатель не окажется в пределах Ближнего Боя от нее.

Гримуар

Уровень 3

2

Книга Корвакса

Levitation: Make a Spellcast Roll to temporarily lift and move a target you can see up into the air within close range of where it currently is.

Recant: Spend a Hope and have a target make a Reaction Roll (15). On a failure, they forget the last minute of your conversation.

Rune Circle: Use an action to mark a Stress and create a temporary magical circle on the ground around you. Any creatures in melee range of this circle, or who enter melee range of this circle, take 2d12+4 magic damage and are pushed out at the end of their action.

Гримуар

2

Книга Норая

Mystic Tether: Make a Spellcast Roll against a target within far range. On a success, they are temporarily restrained and mark a Stress. If you target a flying creature, this brings them to the ground before restraining them.

Fireball: Make a Spellcast Roll against a target within very far range. On a success, you throw a sphere of fire towards them that explodes upon impact. The target and all creatures very close to them must make a Reaction Roll (12). On a failure, they take d8+5 magic damage using your proficiency. On a success, they take half damage (rounded up).

Гримуар

Уровень 4

2

Книга Гринна

Arcane Deflection: Once per long rest, spend a Hope to completely negate any incoming damage from a single attack on you or an ally very close to you.

Time Lock: Target a non-living object within far range. That object stops in time and space exactly where it is until the end of the scene. If a creature tries to move it, make a Spellcast Roll against them to maintain this spell.

Wall of Flame: Use an action to mark a Stress and create a temporary wall of magical flame between two points within far range. Anything that passes through it takes 4d10+3 magic damage.

Гримуар

2

Книга Экзоты

Counterspell: You can interrupt a spell or magical effect that is taking place to make a Reaction Roll using your Spellcast trait. On a success, the spell or effect is immediately stopped and any consequences are avoided, and this card is placed into your Vault.

Create Construct: Spend a Hope to choose a group of objects around you and create an animated construct from them that obeys basic commands. Use a Spellcast Roll to command it to take action. When necessary, it shares your Evasion and Traits and its attacks deal 2d10+3 physical damage. You can only hold one construct at a time and it falls apart when it is hit for any amount of damage.

Гримуар

Уровень 5

2

Создание Стены

Spellcast Roll ( 15). On a success, once per short rest, spend a Hope to create a temporary magical wall at any angle up to 50 feet high from one point, within far range of you, to another. Any creatures or objects in its path are shunted to one side. It will dissipate at the end of your next long rest, or when you use this spell again.

Заклинание

2

Телепорт

Once per long rest, you have the ability to instantly teleport yourself and a number of others within close range up to your Level somewhere you’re aware of. Choose one option below to gain additional modifiers, then make a Spellcast Roll ( 16):

  • If you know the place very well, take +5.
  • If you’ve visited the place frequently, take +3.
  • If you’ve visited the place infrequently, take +1.
  • If you’ve only been there once, no modifiers.
  • If you’ve never been there, take -4.

On a success, you appear where you were intending to go. On a failure, you appear off course, with the range of failure signifying how far off course.

Заклинание

Уровень 6

0

Banish

Choose a target creature within close range. You can temporarily banish them from this realm. Use an action to roll an amount of d20s equal to your Spellcast Trait and tell the GM the highest result. The GM must make a Reaction Roll with a target number of this result.

On a success, they mark a Stress. If they fail, once per short rest, they are banished. On any rolls the PCs make with Fear, the GM reduces the target number by one and makes another Reaction Roll. If it succeeds, the creature returns from banishment.

Заклинание

2

Sigil of Retribution

Use an action to give the GM a Fear and mark a close enemy with a Sigil of Retribution. Every time that enemy does damage to you or your allies, put a d8 on this card up to a maximum of your level. Any time you attack this enemy, you may choose to roll these dice and add their value to your total damage. This spell ends when you cast this spell on another creature.

Заклинание

Уровень 7

0

Book of Homet

Pass Through: Make a Spellcast Roll ( 13) on a wall or door within close range. On a success, once per short rest, you and anyone who is touching you can pass through it. The spell drops once everyone is on the other side.

Plane Gate: Make a Spellcast Roll ( 14). On a success, once per long rest, you open a gateway to a location in another dimension or plane of existence that you are aware of. This gateway lasts for 1 minute, or until you wish it to close.

Гримуар

2

Codex Touched

When a majority of the domain cards in your loadout are from the Codex domain:

  • You can always mark a Stress to add your proficiency to a spellcast roll.
  • Once per short rest, you may replace this card with any card from your Vault instead without paying a Recall cost.

Умение

Уровень 8

2

Book of Vyola

Memory Delve: Make a Spellcast Roll against a target within far range. On a success, you get into the mind of the creature and ask a question. The GM will describe any memories they have that pertain to the answer.

Shared Clarity: Once per long rest, spend Hope to choose two willing creatures. Whenever one of them should mark stress, they can choose between the two of them who marks it. This spell will automatically end at their next rest.

Гримуар

3

Haven

When you have a few minutes of calm to focus, you may spend 2 Hope to summon your Haven, a large interdimensional home for you and your allies to take shelter in. When you do, a magical door appears somewhere within close distance of you and is only enterable by those you choose. Once inside, you can make the entrance invisible. You and anyone else inside can always exit. Once you leave, the doorway must be summoned again.

When you take a rest within your own Haven, you can take an additional Downtime Action.

Заклинание

Уровень 9

4

Book of Ronin

Transform: Make a Spellcast Roll ( 15). On a success, immediately transform into the shape of an inanimate object you can picture in your mind no larger than twice your normal size. You can remain in this shape until you take Hit Point damage. You can move in this form, but it might draw attention.

Stable Portal: Once per long rest, use an action to mark a Stress and choose two points within very far distance of you. A temporary portal will open up at both of those points, and any creature may use this portal to move between these two points freely. The spell will end at your next short rest.

Гримуар

4

Disintegration Wave

Make a Spellcast Roll ( 14). On a success, once per long rest, the GM will tell you what enemies within far range have a difficulty of 18 or lower. You may mark a Stress for each one you wish to hit with this spell. They are immediately killed and cannot come back to life by any means.

Заклинание

Уровень 10

2

Book of Yarrow

Timejammer: Make a Spellcast Roll ( 18). On a success, time temporarily slows to a halt for everyone within far range except for you. It will automatically resume the next time you make an action roll that targets another creature.

Magic Immunity: Spend 5 Hope to become immune to magic damage until your next short rest.

Гримуар

1

Transcendent Union

Once per long rest, spend 5 Hope to cast this spell on two or more willing creatures that wish to be bonded. Until your next short rest, any creatures that have this union with each other can always share Hit Points Slots and Stress Slots between them.

Заклинание