Домены

Кость

Кость

Кость является доменом скорости и тактического мастерства. Люди, исповедующие этот домен, обладают сверхъестественным контролем над своими физическими способностями и умением предсказывать действия других в бою. Кость дарует своим приверженцам несравненное понимание тела и его движения в обмен на усердные тренировки.

Карты

Уровень 1

0

Ловкие Манёвры

Вы можете отметить Стресс, чтобы переместиться куда угодно в пределах Далекой дистанции, не совершая при этом Бросок Проворности.

Умение

1

Неприкасаемый

Пока эта карта находится в вашем Инвентаре, добавьте половину показателя Проворности к Уклонению, округляя вверх.

Умение

1

Я Вижу Все

Когда вы становитесь целью атаки, пришедшей из-за пределов Ближнего Боя, отметьте Стресс, чтобы увеличить ваше Уклонение на d4 для этой атаки.

Умение

Уровень 2

2

Свирепость

Когда вы заставляете противника отметить любое количество Хитов, отметьте 2 Надежды, чтобы временно увеличить ваше Уклонение на количество Хитов, которые вы нанесли. Этот бонус действует до следующей атаки, направленной на вас.

Умение

1

Стратегический Подход

После завершения продолжительного отдыха поместите на эту карту количество жетонов, равной вашей характеристике Знаний, с минимумом 1. Когда вы перемещаетесь в диапазон Ближнего Боя к противнику и совершаете против него Бросок Атаки, вы можете потратить один жетон, чтобы выбрать одну из опций ниже.

Когда вы начинаете продолжнительный отдых, очистите все неизрасходованные жетоны.

Умение

Уровень 3

1

Крепость

When you use an Armor Slot to reduce incoming damage, you may also spend any number of Hope. For every Hope you spend, reduce the incoming damage by the value of your Proficiency.

Умение

1

Тактик

When you Help an Ally, they can add one of your Experience to their roll as well. When making a Tag Team roll, you can roll a d20 for your Hope die instead of a d12.

Умение

Уровень 4

1

Импульс

If you have an ally in close range of you, mark a Stress to boost off of them and into the air to perform an aerial attack at an enemy within far range. You have advantage on the attack, add 1d10 to the damage, and end your action in melee range of the target.

Умение

1

Перенаправление

When you successfully evade an attack coming from beyond melee range, you may roll a number of d6 equal to your proficiency. If any roll a 6, mark a Stress to redirect the attack to instead damage an enemy within very close range of you.

Умение

Уровень 5

1

Знай Своего Врага

When observing a creature, you can make a Instinct Roll against the target. On a success, spend a Hope and ask the GM for two of the mechanical specific options about the target from the following options:

  • Current hit points and unmarked stress.
  • Difficulty and Damage Thresholds.
  • Their Tactics and standard attack Damage Dice.
  • Their Moves and Experiences.

On a success, you may also mark a Stress to remove one Fear from the GM’s Fear Pool.

Умение

1

Фирменный Прием

You take on a signature move in battle that you can perform once per short rest. Name it and describe it. When you include its description in an action you’re taking, use a d20 instead of a d12 as your Hope die. If the attack succeeds, you may clear a Stress.

Умение

Уровень 6

0

Rapid Riposte

When you successfully evade an attack from melee range, you can mark a Stress to automatically deal damage from an active weapon to the attacker.

Умение

1

Recovery

During a short rest, you can always choose to do one of the long rest options instead. You may spend a Hope to let one additional party member do the same.

Умение

Уровень 7

2

Bone Touched

When a majority of the domain cards in your loadout are from the Bone domain:

  • Increase your Agilityby +1.
  • Once per short rest, take an action in combat without adding a token to the action tracker.

Умение

1

Cruel Precision

Whenever you make a successful attack with a weapon, add either your Finesse or Agility trait to the damage.

Умение

Уровень 8

3

Breaking Blow

When you make a successful attack, you may mark a Stress to make the next successful attack against that same target do an additional 2d12 damage.

Умение

3

Wrangle

Make an Agility Roll against all enemies close to you. You may spend a Hope to move any enemies you are successful against to any position within close range.

The Agility Roll does not contribute a token to the action tracker.

Умение

Уровень 9

1

On the Brink

When you have one Hit Point remaining, any damage below your Major Threshold is ignored.

Умение

3

Splintering Strike

Spend a Hope and make an Attack Roll against all enemies in your weapon’s range. On a success against any targets, once per long rest, you can choose to distribute this damage however you wish between any enemies you are successful against. On each enemy you apply damage to, roll an additional damage die and add its value.

Умение

Уровень 10

1

Deathrun

Spend 3 Hope to run an open path through the battlefield and make an Attack Roll against all enemies within weapon range along your path. Of your successful targets, choose the order in which you deal damage. For the first, roll your weapon damage at +1 Proficiency. Then, remove one die from your pool and deal the remaining damage to the next target in descending order until you’re out of damage dice or enemies.

You cannot target the same creature more than once.

Умение

1

Serenity

After you successfully evade an attack, you may clear a Stress. If you successfully evade an attack and have no Stress to clear, instead gain a Hope.

Умение