Домены

Блеск

Блеск

Блеск является доменом жизни. При помощи этой магии последователи приобретают способность исцелять, но также такая сила дает владельцу некий контроль над смертью. Блеск предлагает своим ученикам невероятную способность как даровать, так и обрывать жизнь.

Карты

Уровень 1

1

Исцеляющее Касание

Вы возлагаете руки на существо и направляете целительную магию, чтобы помочь залечить ему раны. Когда вы потратите несколько минут на то, чтобы сосредоточиться на человеке, которому помогаете, потратьте 2 Надежды и исцелите одно очко Хитов или Стресса.

Один раз за продолжительный отдых, когда во время исцеления вы узнаете что-то новое о человеке или раскроете что-то о себе, потраченные 2 Надежды исцеляют 2 очка Хитов или 2 Стресса.

Заклинание

0

Подбадривание

Один раз за короткий отдых, после того как союзник попытается совершить бросок действия, но до наступления последствий, вы можете предложить ему свою помощь или слова поддержки. Когда вы это сделаете, они могут перебросить свои кости. Они должны использовать результат нового броска.

Заклинание

1

Световой Снаряд

Совершите Бросок Заклинателя против цели, находящиеся на Дальнем расстоянии. При успехе, потратьте Надежду, чтобы выпустить в цель снаряд мерцающего света. Расценивайте его как дальнобойное оружие, наносящее d8 + 2 магического урона, применяя ваше Мастерство и заставляя вашу цель ярко светиться. Она временно становятся Уязвимой.

Заклинание

Уровень 2

1

Последние Слова

Совершите Бросок Заклинателя (13). При успехе вы можете на мгновение вдохнуть жизнь в труп, чтобы поговорить с ним. Если бросок с Надеждой, он ответит на три вопроса. Если со Страхом, то только на один. После окончания заклинания или при неудаче труп превратится в пыль.

Заклинание

1

Целительные Руки

Совершите Бросок Заклинателя (13) и выберите существо, кроме себя, на расстоянии Ближнего Боя. При успехе отметьте Стресс, чтобы восстановить цели 2 Хита или 2 Очка Стресса. При провале отметьте Стресс, чтобы восстановить цели 1 Хит или 1 Очко Стресса. Вы можете исцелить ту же цель снова только после завершения следующего длительного отдыха.

Заклинание

Уровень 3

2

Второе Дыхание

Once per short rest, when you make a successful strike against an enemy, you may clear 3 Stress or one Hit Point. On a success with Hope, you may also clear 3 Stress or one Hit Point of an ally who is within close range of you.

Умение

1

Убеждение

You speak with an unmatched power and grace. When you attempt to use this candor to de-escalate a violent situation or get someone to follow your lead, roll with advantage.

Your conviction also emboldens you in moments of duress. When all of your Stress is marked, your damage rolls are made with +1 Proficiency.

Умение

Уровень 4

1

Оберег Жизни

Use an action to spend 3 Hope and point at a close ally. They are marked with a glowing sigil of protection. If this ally is ever required to make a death move for any reason, they ignore it and clear one hit point.

This spell ends when it saves the target from a Death Move, it is cast on another target, or when you take a long rest.

Заклинание

1

Прорицание

Once per long rest, you may spend 3 Hope to reach out to the forces beyond and ask one question about an event, person, place, or situation in the near future. Your vision of the world will momentarily twist and shape around you to show the answer, though it may be cryptic, obscured, or partial.

Заклинание

Уровень 5

2

Кара

Spend 3 Hope to charge up a powerful smite. On the next successful attack you make with a weapon, double the value of your damage roll. This attack deals magic damage regardless of the weapon’s damage type.

Заклинание

1

Придание Формы

Use an action and mark a Hope to adjust a section of natural material you are touching (like stone, ice, wood, etc) into a shape that suits your purpose. This material area can be no larger than you. Examples include forming a rudimentary tool or weapon, creating a door or passage, etc.

You can only affect the material within close range of where you are touching it.

Заклинание

Уровень 6

2

Restoration

After a long rest, place a number of tokens equal to your Spellcast Trait on this card. As an action, you can touch a creature and spend any number of tokens to heal them for 2 Hit Points per token. You can also use an action and spend a token when touching a creature to clear a Stress, end the Vulnerable condition, a disease, or a magical ailment (though the GM might require additional tokens depending on the power of the ailment).

When you take a long rest, clear all tokens.

Заклинание

2

Zone of Protection

Make a Spellcast Roll ( 16). On a success, once per long rest, you can designate a point within far range of you and create a visible zone of protection there for all allies within very close range of that point. When you do, place a d8 on this card at its highest value. When taking damage, any allies in this zone automatically reduce it by the die’s value. Then reduce the die’s value by 1. This spell ends when the die reaches 0.

Заклинание

Уровень 7

1

Healing Strike

Whenever you do damage to an enemy, you may spend a Hope to heal a single Hit Point on an ally within close range of you.

Заклинание

2

Splendor Touched

When a majority of the domain cards in your loadout are from the Splendor domain:

  • Increase your Severe Damage Threshold by +3.
  • Once per long rest, when incoming damage would require you to take a certain number of Hit Points, you may choose to take that much Stress or spend that much Hope instead.

Умение

Уровень 8

2

Shield Aura

Mark a Stress to cast Shield Aura on a creature you can touch. Whenever they use an Armor Slot, they roll a d12 and add its value to their Armor Score. If the d12 result is equal to or above their current level, this spell ends. If the d12 result is below their current level, it stays active.

Заклинание

2

Stunning Sunlight

Make a Spellcast Roll against any enemies in front of you within far range as you unleash powerful rays of burning sunlight. Spend a Hope for each enemy you succeed against that you want to affect, and they must make a Reaction Roll (14).

On a success, they take 4d20+5 magic damage. On a failure, they take 4d20+5 magic damage and are Stunned, keeping them from acting until the condition is cleared.

Заклинание

Уровень 9

2

Overwhelming Aura

Make a Spellcast Roll (15) to temporarily emit a powerful presence. On a success, spend 2 Hope to make your Presence score equal to your Spellcast Trait until your next long rest.

While you have Overwhelming Aura active, an adversary must always mark a Stress when they target you with an attack.

Заклинание

2

Salvation Beam

Make a Spellcast Roll (16). On a success, mark any amount of Stress to clear that many Hit Points on a line of allies within far range, dividing up the healing however you’d like among them.

Заклинание

Уровень 10

4

Invigoration

When you or an ally close to you has used an ability or spell that has an exhaustion limit (once per short rest, once per long rest, etc.), spend any amount of Hope and roll that many d6. On a 6, the feature can be used again.

This spell doesn’t work on any abilities or spells that have been permanently placed in your Vault.

Заклинание

2

Resurrection

Make a Spellcast Roll (20). On a success, you may restore one creature who has been dead no longer than 100 years. Then roll a 1d6. On a 1-5, put this card into your Vault permanently.

On a failure, this cannot be attempted again for at least a week, and the consequences of failing such powerful magic can have unexpected effects on the dead.

Заклинание