Клинок является доменом тех, кто посвящает свою жизнь владению оружием. Неважно, с помощью клинка, лука или другого более необычного оружия, те, кто следует этому пути, владеют искусством обрывать жизни тех, кто встанет у них на пути. Клинок требует от своих последователей усердия и преданности, в обмен на неумолимую власть над смертью.
Карты
Уровень 1
0
1
Вихрь
Совершите Бросок Атаки против цели, используя оружие с досягаемостью Ближний Бой или Очень Близко. При успехе вы можете потратить Надежду, чтобы использовать этот бросок против всех остальных врагов, находящихся в пределах досягаемости этого оружия. Все дополнительные враги, против которых вы преуспели при использовании этой способности, получают половину урона, округленного вверх.
Умение
1
1
Возмездие
Когда вы получаете урон от существа, находящегося в пределах Ближнего Боя, вы можете отметить Стресс, чтобы немедленно нанести этому существу урон от оружия в размере половины вашего Мастерства, округленного вверх.
Умение
1
1
Нужно Ещё Лучше
Когда вы бросаете свои кости урона, вы можете перебросить все 1 или 2. Если вы это сделаете, вы должны использовать новый результат, даже в случае выпадения 1 или 2.
Умение
Уровень 2
1
2
Безрассудный
Вы всегда можете отметить Стресс, чтобы получить преимущество для Броска Атаки против цели.
Умение
1
2
Связь Воина
Один раз за продолжительный отдых, если вы делаете кому-то комплимент или спрашиваете кого-то о том, в чем они хороши, вы оба можете получить 3 Надежды.
Умение
Уровень 3
1
3
Схватка
Once per short rest, when an enemy in melee range would deal damage to you, you can avoid the damage entirely and safely move out of melee range of the enemy.
Умение
1
3
Универсальный Боец
You can choose to use the Character Trait of your choice on an equipped weapon, rather than the trait the weapon calls for.
When dealing damage, you may mark a Stress to take the maximum value of one of your Damage Die instead of rolling it.
Умение
Уровень 4
0
4
Крепкая Броня
Increase your Armor Score by +2 while you are wearing armor and this card is in your loadout. Once per short rest, you may use an Armor Slot without marking it.
Умение
2
4
Смертоносное Внимание
Once per short rest, you can apply all your focus towards a single target. Choose that target. Until you attack another target, you defeat the creature, or the battle ends, add +1 to your Proficiency.
Умение
Уровень 5
1
5
Champion's Edge
When you get a critical success on an Attack Roll, you may spend up to three Hope and choose that many of the following options:
- Clear a Hit Point.
- Clear a marked Armor Slot.
- Mark +1 Hit Point on the target of the attack.
Умение
0
5
Vitality
When you take this card, choose two:
- Permanently add one additional Stress Slot.
- Permanently add one additional Hit Point Slot.
- Permanently raise your Damage Thresholds by +2.
Then place it into your Vault permanently.
Умение
Уровень 6
2
6
Battle Hardened
Once per long rest, when you mark your final Hit Point, instead of making a death move, you can choose to automatically take a Scar (permanently cross out one Hope Slot), and roll 1d6. Clear that many Hit Points and stay on your feet.
Умение
0
6
Rage Up
Before making an Attack Roll, you may mark a Stress to increase the damage roll of that attack by double your Strength trait.
You may Rage Up twice per Attack Roll.
Умение
Уровень 7
1
7
Blade Touched
When a majority of the domain cards in your loadout are from the Blade domain:
- Attack Rolls always take +2 to their result.
- Increase your Severe Damage Threshold by +4.
Умение
1
7
Glancing Blow
Whenever you make an attack that misses its target, you may mark a Stress to still hit the target for weapon damage at half Proficiency (rounded up).
Умение
Уровень 8
2
8
Battle Cry
Once per short rest, while you are charging into danger, you can muster a rousing shout or phrase that inspires your allies. You and all your allies that can hear you each clear a Stress, gain a Hope, and until you or an ally fails a roll with Fear, take advantage on attack rolls.
Умение
3
8
Frenzy
Once per long rest, you can go into a frenzied state until there are no more threats within sight.
While frenzied, you cannot use Armor Slots, you add +10 to all damage rolls, and your Severe Damage Threshold is increased by +8.
Умение
Уровень 9
2
9
Gore and Glory
Whenever you deal enough damage to defeat an enemy, you can gain a Hope or clear a Stress. When you roll a Critical Success on a weapon attack, you gain an additional Hope or clear an additional Stress.
Умение
3
9
Reaper's Strike
Spend a Hope and make an Attack Roll. The GM will tell you any enemy it would succeed against in range of your weapon. Once per long rest, choose one of these enemies, and immediately deal 5 Hit Points of damage to them.
Умение
Уровень 10
0
10
Battle Monster
When you make a successful attack against an enemy, instead of rolling for damage you may mark 6 Stress to deal the target a number of Hit Points equal to the amount of Hit Points you currently have marked.
Умение
0
10
Onslaught
When you successfully hit, your weapon attacks never deal damage beneath a target’s Major Damage Threshold (you will always deal a minimum of 2 Hit Points of damage).
In addition, whenever an enemy within weapon range deals damage to an ally with an attack that doesn’t include you, you can mark a Stress to immediately have them make a Reaction Roll (15). On a failure, you deal weapon damage to them at half proficiency (rounded up).
Умение